HOME PORTFOLIO OVER RIF MEDIA CONTACT ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene voorwaarden RIF Media

Artikel 1: Definities.

1. RIF Media wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener.

2. De wederpartij van dienstverlener wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als opdrachtgever.

3. Partijen zijn dienstverlener en opdrachtgever samen.

4. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst tot dienstverlening tussen partijen.

Artikel 2: Toepasselijkheid algemene

voorwaarden.

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, overeenkomsten, leveringen van diensten of goederen door of namens dienstverlener.

2. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk en schriftelijk door partijen is overeengekomen.

3. De overeenkomst bevat voor dienstverlener steeds inspanningsverplichtingen. geen resultaatsverplichting.

Artikel 3: Betaling

1. Declaraties moeten binnen 30 dagen na factuurdatum betaald zijn, tenzij partijen hierover andere afspraken hebben gemaakt of op de declaratie een ander betaaltermijn vermeld is.

2. Betaalt opdrachtgever niet op tijd, dan is hij in gebreke. Blijft de opdrachtgever in gebreke, dan is de dienstverlener gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat opdrachtgever aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.

3. Blijft opdrachtgever in gebreke, dan zal dienstverlener tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van opdrachtgever. Wanneer opdrachtgever in verzuim is, is hij wettelijke (handels)rente, buitengerechtelijke incassokosten en overige schade verschuldigd aan dienstverlener. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitenrechtelijke incassokosten.

4. In geval van liquidatie. faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de vorderingen van dienstverlener op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

5. Weigert opdrachtgever zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door dienstverlener, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan dienstverlener te betalen.

Artikel 4: Aanbiedingen, offertes en prijs

1. Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.

2. Levertijden in offertes zijn indicatief en geven kopen bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

3. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk en schriftelijk overeenkomen.

4. De op aanbiedingen, offertes en facturen genoemde prijs bestaat uit de koopprijs inclusief de verschuldigde btw en eventuele andere overheidsheffingen.

Artikel 5: Honoraium opdacht dienstverlener.

1. Partijen kunnen bij de totstandkoming van de overeenkomst een vaste prijs overeenkomen.

2. Indien er geen vaste prijs is overeengekomen, wordt het honorarium vastgesteld op de grond van werkelijk bestede uren. Het honorarium wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van dienstverlener, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief  is overeengekomen.

Artikel 6: Intrekking opdracht.

1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.

2. Wanneer de opdrachtgever de opdracht intrekt, is de opdrachtgever verplicht het verschuldigde loon en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.

Artikel 7: Uitvoering van de overeenkomst.

1. Dienstverlener voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.

2. Dienstverlener heeft het recht om werkzaamheden te laten verrichten door derden.

3. De uitvoering geschiedt in onderling na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot.

4. Het is de verantwoordelijkheid van opdrachtgever dat dienstverlener tijdig kan beginnen aan de opdracht.

Artikel 8: Wijziging van de overeenkomst.

1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Dienstverlener stelt opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

3. Indien de wijziging van of aanvullingen op de overeenkomst financiële en of kwalitatieve consequenties heeft, licht dienstverlener opdrachtgever hierover vooraf schriftelijk in.

4. Indien partijen een vast honorarium zijn overeengekomen, geeft dienstverlener daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van die honorarium tot gevolg heeft.

5. In afwijking van het bepaalde in het derde lid van dit artikel kan dienstverlener geen meerkosten in rekening brengen inden de wijziging of aanvulling het gevold is van omstandigheden die aan hem kunnen worden toegerekend.

Artikel 9: Overdracht van rechten

1. Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:38, tweede lid, Burgerlijke Wetboek.

Artikel 10: Intellectueel eigendom.

1. Tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen, behoudt dienstverlener alle intellectuele absolute rechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekening- en modellenrecht) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, offertes, afbeeldingen, schetsen, concepten en ideeën.

2. De genoemde intellectuele absolute rechten gelden op alles wat dienstverlener maakt.

3. De genoemde intellectuele absolute rechten mogen niet zonder schriftelijke toestemming van dienstverlener worde gekopieerd, aan derden overgedragen of op andere manieren te worden gebruikt als overeengekomen door partijen.

Artikel 11: Video Materiaal.

1. Al het opgenomen video materiaal dat is gemaakt voor de overeenkomst blijft onder auteursrechten van dienstverlener.

2. Al het opgenomen niet bewerkte video materiaal is niet te verkrijgen, tenzij partijen schriftelijk anders overeengekomen zijn.

3. Dienstverlener heeft het recht hiervoor een meerprijs te vragen.

4. Dienstverlener heeft het recht om het opgenomen video materiaal te gebruiken voor eigen promotie doeleinden.

Artikel 12: Gebruik eindproduct.

1. Het eindproduct mag alleen gebruikt worden zoals overeengekomen vooraf door partijen.

2. Mocht opdrachtgever de video op een andere manier willen gebruiken, dient hij hier schriftelijke toestemming voor te ontvangen van dienstverlener.

3. Dienstverlener heeft het recht hiervoor een meerprijs te vragen.

4. Dienstverlener heeft het recht het eindproduct ook te gebruiken voor eigen promotie doeleinde.

Artikel 13: Hoofdelijk aansprakelijkheid.

1. Als de opdracht wordt verstrekt door meer dan één opdrachtgever, dan zijn alle opdrachtgever hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle verplichtingen die voortvloeien uit deze algemene voorwaarden en de onderhavige overeenkomst.

Artikel 14: Aansprakelijkheid

1. Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot het bedrijf dat in het desbetreffende geval door de gesloten (begroeps)aansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald. Dit bedrag wordt vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens desbetreffende polis.

2. De aansprakelijkheid geldt ook als dienstverlener aansprakelijk word gesteld voor schade die direct of indirect voortvloeit uit het niet deugdelijk functioneren van het door dienstverlener bij de uitvoering van de opdracht gebruikte apparatuur, software, gegevensbestanden, registers of ander zaken.

Artikel 15: Aansprakelijkheid opdrachtgever.

1. ingeval een opdracht wordt verstrekt door meer dan één persoon is ieder van hun hoofdelijk aansprakelijk voor de bedragen die uit hoofde van die opdracht aan dienstverlener verschuldigd zijn.

2. Wordt een opdracht middellijk of onmiddellijk verstrekt door een natuurlijk persoon namens een rechtspersoon, dan kan deze natuurlijke persoon teven in privé opdrachtgever zijn. Daarvoor is vereist dat deze natuurlijke persoon beschouwd kan worden als (mede)beleidsbepaler van de rechtspersoon. Bij wanbetaling door rechtspersoon is de natuurlijke persoon dus persoonlijk aansprakelijk voor de betaling van declaratie, onverschillige of deze, als dan niet op verzoek van opdrachtgever, ten name van rechtspersoon dan wel ten name van opdrachtgever als natuurlijk persoon of heb beiden is gesteld.

Artikel 16: Klachtplicht.

1. Opdrachtgever is verplicht klachten over verrichte werkzaamheden direct te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.

2. Is een klacht gegrond, dan is dienstverlener alleen gehouden de werkzaamheden alsnog te verrichten zoals partijen dat zijn overeengekomen.